Animasyon dünyasında, karakterlerin tasarımında daireler yaygın olarak kullanılır. Vücut, kafa ve eller çizilirken dairesel şekiller tercih edilir. Ancak beş parmaklı dairesel avuç içleri görsel olarak çekici olmayabilir. Walt Disney, Mickey Mouse’un beş parmakla çizildiğinde ellerinin bir demet muza benzediğini söylemiştir. Bu nedenle, dört parmaklı bir tasarım estetik olarak daha uygun bulunmuştur.
Channel Frederator’ın kurucusu Fred Seibert’in medya ağına göre, başka bir olası açıklama da birçok erken dönem çizgi film karakterinin hayvan olmasıdır. Kediler, köpekler ve tavşanlar gibi hayvanların pençelerinde beş parmak bulunur, ancak bir parmak diğerlerinden daha yukarıda yer alır ve genellikle görünmez. Bu yüzden animatörler, hayvanların antropomorfize edilmiş versiyonlarını çizerken beşinci parmağı çizmemeyi tercih etmiş olabilirler.
Ayrıca, çizgi filmlerin ilk zamanlarında animasyonlar elle çizildiği için bu iş oldukça zahmetliydi. Her kareye beşinci bir parmak eklemek, değerli zaman ve para kaybına yol açacağından, stüdyolar bunu feda etmekte bir sakınca görmediler.
Günümüzde de animatörler, sadelik ve estetik uğruna bu dört parmaklı tasarım geleneğini sürdürmeye devam ediyor. Bu sanatsal stil, birçok izleyiciyi büyülüyor ve çoğu kişi karakterlerin dört parmaklı olduğunu fark bile etmiyor.